Založ si blog

Politické zásnuby Pellegriniho a Sulíka

Najhorúcejšou témou dnešných dní je určite pokus o vyslovenie nedôvery Hegerovej vláde, ktorý spoločne zorganizovali SaS a Hlas-SD. Podľa aktuálnej nálady poslancov NR SR bude toto hlasovanie veľmi veľmi tesné, doslova môže nastať situácia, že to bude presne o jeden rozdielový hlas, možno aj o ten môj. A to je hlavný dôvod, prečo som sa v posledných dňoch stala stredobodom pozornosti nielen predsedov jednotlivých politických strán, poslancov NR SR, novinárov a aj „novinárov“, politológov, politických stratégov, ale určite aj širšej verejnosti, ktorá sleduje politickú situáciu na Slovensku. Rada by som na začiatok uviedla, že to nie je o mojom hlase, pretože ten rozdielový hlas bude každý jeden, vrátane tých, ktorí na hlasovanie neprídu. Dôvodom, prečo by som ja mala byť tým jazýčkom na váhach je ten, že nepatrím do žiadneho poslaneckého klubu a ani nie som členkou žiadnej politickej strany, zjednodušene povedané, mne nikto nerozkáže ako mám hlasovať, ja sa nemusím rozhodovať podľa „vyššieho cieľa“ strany a ani nemusím pristúpiť na žiadne politické hry odohrávajúce sa za oponou. Preto toľký rozruch, dohady, ako sa zachovám, porovnávanie môjho doterajšieho hlasovania a rôzne špekulácie a scenáre toho, čo bude AK.

Lenže, väčšina tých zaručených správ o tom, ako som doposiaľ hlasovala sú manipulatívne, zavádzajúce a vytrhnuté z kontextu. Pretože som vždy hlasovala a aj naďalej budem podľa svojho najlepšieho vedomia a presvedčenia a podľa toho, aké informácie mi boli ku konkrétnemu zákonu či návrhu dostupné k danému momentu. Nie je pravdou, že v kľúčových hlasovaniach som podržala Matoviča, hlasovala som za jeho odvolanie, aj za odvolanie ministra vnútra. Tvrdenia o mojej tichej podpore sú scestné a v OĽaNO nemajú žiadnu istotu, že sa na mňa vždy môžu spoľahnúť. Pretože, ako iste mnohí viete, v prípade napr. vydania Fica na väzobné stíhanie som bola PROTI vydaniu. Rovnako ako v prípade generálneho prokurátora Maroša Žilinku či paragrafu 363 som vždy využila takú možnosť, ktorá Maroša Žilinku či paragraf 363 podržala. Ale je pravdou, že som podporila aj kopu vládnych návrhov, pretože mi prišli ako prospešné a nápomocné občanom. Avšak to neznamená, že teraz bijem jednu bandu s Matovičom alebo Kollárom. Taktiež som odmietla robiť poskoka Sulíkovi v prípade jeho obštrukcií, keď bol ešte súčasťou vládnej koalície, ale už vtedy,, keď mu to prišlo vhod, sa hral na tvrdú opozíciu a dával takto Matovičovi politické facky. Ja som vtedy na tieto jeho politické hry nepristúpila, lebo to nemalo zmysel a akurát to brzdilo prácu poslancov NR SR. Avšak keď obštrukcia bola jediná možnosť ako zabrániť napr. zmene zákona v prípade 363, tak som ju využila. Aj to je SILA MÔJHO HLASU!!
A to, ako budem hlasovať v prípade vyslovenia nedôvery Hegerovej vláde, závisí od toho či Pellegrini a Sulík odkryjú karty ešte pred hlasovaním. Zatiaľ rozohrali politickú hru, ktorá má nejasné pravidlá pre verejnosť a nikto nevie, akých žolíkov majú. Podozrivo zamlčiavajú kľúčové detaily, preto je pre mňa otázna aj rola a postoj prezidentky v celej tejto hre, keďže sa až príliš podozrivo zaktivizovala. Zatiaľ je pre mňa všetko otvorené a každopádne sa rozhodnem podľa toho, aké informácie a plány sa ku mne do času samotného hlasovania dostanú hlavne, čo sa týka možnosti a termínu predčasných volieb, prípadne rozpočtu, konfliktu na Ukrajine, energetickej krízy, dôchodkov, „vymazaných“ rodičov či LGBT propagandy. A samozrejme ma zaujímajú zamýšľané mená na vládne pozície, pretože pádom vlády zrazu „kľúče od miešačky“ získa Čaputová a jej vyjednávacia sila nadobudne nevídané rozmery. Príkladom toho sú napr. liberálne „ultras“ na pozícii ministra hospodárstva (Hirman) alebo ministra zahraničných veci (Káčer).

Aké sú vlastne scenáre?

1. Táto „menšinová“ vláda padne, vznikne nová koalícia s podporou min. 76 poslancov NR SR, stranícke zloženie je nepodstatné. Predčasné voľby nebudú!

2. Táto „menšinová“ vláda padne, prezidentka vymenuje úradnícku vládu. Predčasné voľby nebudú! A nemôžeme ani vylúčiť možnosť, že títo „úradníci“ poverení vládnutím budú obdobné liberálne „ultras“ ako Hirman či Káčer.

3. Táto „menšinová“ vláda padne, ale so súhlasom prezidentky bude s oklieštenými právomocami vládnuť do najbližších riadnych volieb.

4. Táto „menšinová“ vláda padne, ak sa medzičasom dohodne zmena Ústavy SR, tak budú predčasné voľby. Je potrebných 90 hlasov.

5.Táto „menšinová“ vláda nepadne, pretože nie je menšinová.
Takže takéto sú scenáre, resp. možnosti, z ktorých si vyberajú všetci poslanci NR SR, nielen ja!

P.S.: Celé mi to pripadá ako prieskum reakcie voličov SaS, Hlas-SD a Progresívneho Slovenska na ich prípadnú budúcu spoluprácu. Očividne sa tieto tri donedávna nepriateľské strany začali zbližovať a tieto ich zásnuby v podobe odvolávania Hegerovej vlády by sa aj s pomocou progresívnej Čaputovej v prípade úspešného odvolania mohli pretaviť do ich liberálneho manželstva. Svet je totižto nevyspytateľný a politická reality show na oblbnutie občanov môže nerušene pokračovať ďalej…

Matovičovi nechutí vlastná medicína

26.10.2023

Na ustanovujúcej schôdzi novozloženého parlamentu sa opozičný poslanec Igor Matovič rozčuľoval nad tým, že počas predvolebnej kampane sa na jeho manželku vytiahla správa o tom, že si z ukradnutých peňazí postavila kaštieľ v Turčianskej Štiavničke. Túto správu Matovič označil ako bohapusté klamstvo a obvinil z jej šírenia Pellegriniho. Nebudem teraz riešiť či [...]

Najvyšší vodca v sukni špekuluje

19.10.2023

Od momentu, kedy na konci roka 2022 padla Hegerova vláda a Čaputová túto vládu poverila dočasným vládnutím, až pokiaľ si nevymenovala tú svoju „úradnícku“ (rozumej progresívnu) vládu, ktorá bez mandátu od poslancov NR SR vládne dodnes, sa Čaputová správa ako najvyššia autorita v štáte, najvyšší vodca, ktorý rozhoduje o tom, kto niečo môže a nemôže, kto [...]

Ďalšia vlna propagandy prichádza

10.10.2023

Púšťame si k sebe nelegálnych migrantov prevažne moslimského vierovyznania, aby nás kultúrne obohatili, a zároveň na Bratislavský hrad premietame izraelskú vlajku na znak solidarity v dôsledku ozbrojeného útoku na Izrael vedeného práve radikálnym moslimským hnutím. Týmto nechcem samozrejme uplatňovať nejakú kolektívnu vinu voči všetkým moslimom, ako to je u nás zvykom [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Syrskyj: Rusi vypália šesťkrát viac munície. V Charkove sme mohli dosiahnuť viac

29.03.2024 14:16, aktualizované: 15:55

Ukrajinské obranné sily pozdĺž celej rozsiahlej frontovej línie podľa neho majú len minimum zbraní a munície.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10, aktualizované: 15:42

Evakuovať museli 50 ľudí.